Szkolenie prezentuje porady, dotyczące tego jak najskuteczniej budować własny biznes MLM w obrębie Internetu. Skierowane jest ono do wszystkich tych, którzy zajmują się działalnością w ramach systemu sieciowego i chcą promować swój biznes w Internecie lub już to robią. Szkoleniowiec zwraca uwagę na teoretyczne podstawy tej dziedziny, zwracając szczególną uwagę współczynnikowi konwersji jako tej wartości której należy zwrócić odpowiednio dużo uwagi. Współczynnik ten, pokazuje jaki procent czytelników danego bloga czy strony internetowej, wykonuje właśnie te czynności, które są korzystne.
Umiejętność przekształcenia czytelników w realne kontakty, klientów, kontrahentów i współpracowników jest niezwykle istotna dla naszych dochodów. Odnosi się on także do tego, gdzie, w jaki sposób i za pośrednictwem jakiego narzędzia reklamuje się dana firma. Odpowiednie ich dobranie może okazać się kluczowe jeśli chodzi o odniesienie sukcesu zawodowego. Trzeba więc poświęcić dużo uwagi zarówno reklamie, wyglądowi strony internetowej i bloga czy też kształtem wysyłanych maili. Ponadto, istnieje jeszcze jeden, kolejny, bardzo ważny element, który ma wpływ na to jak odbierają Cię Twoi potencjalni klienci, współpracownicy i inwestorzy. Jest to bardzo banalna koncepcja, często niezauważana przez biznesmenów. Według szkoleniowca jednak, ma ona zasadniczy wpływ na to jak będzie się rozwijała dana działalność w ramach MLM.
Element ten nie ma nic wspólnego z właścicielem danego biznesu, ale tylko z jego publicznością. Jest to źródło, z którego pochodzi owa publiczność. Nie da się zbudować dobrze prosperującego biznesu MLM , jeśli nie jest się w stanie przekonać ludzi, aby zrobili to, czego od nich oczekujesz. Jest to najważniejsza umiejętność jaką należy rozwinąć. Wiele osób zapomina o tej prostej zasadzie i nie udaje im się odnieść sukcesu zawodowego w omawianym aspekcie.