Powszechnie uważa się iż wiedza na temat tego czym właściwie jest autoresponder, jak i po co się go stosuje, potrzebna i użyteczna jest tylko osobom które zdecydowały się na prowadzenie swojego biznesu w ramach marketingu sieciowego, w Internecie. Rzeczywiście, bardziej przydatny, zdecydowanie częściej używany i przynoszący lepsze rezultaty, jest on w Internecie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że narzędzie to, może być stosowane zarówno przed osoby budujące swoją strukturę online jak i te, korzystające z tradycyjnych form. Nie warto uprzedzać się i zamykać na tego typu rozwiązania, nie warto też ufać plotkom o tym że narzędzie to jest właściwie mało przydatne.
Warto zawsze samemu egzekwować wszystkie informację, gdyż to może być kluczowe dla powodzenia danego biznesu. Elementarnym sposobem na wykorzystanie autoresponder jest zapraszanie subskrybentów na różnego rodzaju szkolenia tematyczne czy prezentację. Oprócz tego, możemy budować także innego rodzaju relację z naszymi odbiorcami. Oczywiście nie relacje towarzyskie, a ściśle merytoryczne, które sprawią że nasz odbiorca odnajdzie w nas eksperta i profesjonalistę, czyli godnego zaufania współpracownika. Autoresponder daje nam bardzo duże ułatwienie i komfort, budowania relacji w relatywnie krótkim czasie z względnie duża ilością osób. Skuteczne operowanie omawianym narzędziem powinno przynieść wiele korzyści dla danej działalności.
Co istotne, można go wykorzystać także jako narzędzie do uzyskiwania potencjalnych klientów do spotkań w formie tradycyjnej, w rzeczywistości, nie tylko online. Dlatego, nawet osoby budujące swoją strukturę w tradycyjny sposób, a nie w ramach Internetu, powinni zapoznać się z narzędziem jakim jest autoresponder. Jest to jedno z najlepszych narzędzi dla osób będących zainteresowanych działaniem w systemie marketingu sieciowego.